2010. június 17., csütörtök

Fűszeres körte szörp


Itt a nyár, és azt hiszem nem én vagyok az egyedüli aki ilyenkor szeret a legjobban szörpöt inni, jégkockával és kötelezően szívószállal a finom meleg NAPSÜTÉSBEN :) Ez mind főleg akkor jó, ha a szörp saját. Ilyenkor az a fantasztikus, hogy nem csak az eper-málna-ribizli-erdei gyümölcs-narancs ötös fogata működik, hanem akármiből lehet finom szörpöt főzni. A múlt héten citromszörpöt készítettem, de az fotózás előtt elfogyott.. Most gyorsabb voltam. :) 
Gyönyörű arany színe lett és egyébként sem ittam eddig még körte szörpöt.. :)
Sőt! Még az is jó volt benne, hogy a gyümölcs húsából utána pitetöltelék lett rebarbarával párban.. A receptet küldöm, később.

Hozzávalók:
  • körte
  • víz
  • cukor
  • citrom
  • vanília
  • csillagánizs
  • szegfűszeg
  • gyömbér

A körtét nagyobb darabokra vágtam, és feltettem főni a vaníliával és a többi fűszerrel együtt, a cukor nélkül. Nem tudom pontosan meddig, de addig, amíg a körte meg nem puhult. Utána kiszedtem a fűszereket, átturmixoltam, és alaposan leszűrtem egy darab muszlin segítségével. Ezt visszatettem a tűzre,  és visszatettem bele a fűszereket is. 
(A pépet ne tessék kidobni, mert ugye remek pite töltelék válhat belőle!)
Ezután beletettem a cukrot és sziruposra főztem. 
Üvegbe töltöttem, cimke, és kész!!

6 megjegyzés:

  1. De jó! Körtés szörpöt még nem ittam... Nagyon jó a fűszerezése is, tetszik! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Felhőlány!!

    Én is most ittam először és de jól tettem!! :)
    Örülök, hogy tetszik!!

    VálaszTörlés
  3. tartósítószer vagy dunsztolás nem kell?

    VálaszTörlés
  4. Nevtelen!
    Azert nem tettem bele sem tartositoszert es azert nem dunsztoltam, mert mindossze 2 uveg keszult belole,ami par napon belul el is fogy nalunk, es addig hutoben kellemesen elall. Termeszetesen, ha nagyobb mennyisegben, hosszabb idotavra keszited, tegyel bele tartositoszert, vagy dunsztold!
    De mivel en probalom elkerulni a tartositoszer hasznalatat, ezert idonkent inkabb frisset fozok.
    udv

    VálaszTörlés
  5. Bocsi ,de kb mennyi körte kell úgy egy liter szörphöz?? (mármint a 1 liter sűrű szörphöz)
    Köszi! Zsolt.

    VálaszTörlés
  6. Kedves Zsolt!
    Lehet hogy szégyellni való, de nem tudom, hogy pontosan mennyi körtéből lesz pontosan egy liter szörp. Őszintén megmondva, még sosem mértem, hogy miből mennyit használok ilyenkor. Szerintem nem is kell. Annyi vizet adok a gyümölcshöz, amennyi ellepi, és még egy litert. Ez szokott lenni a mérce. A nagy része elpárolog, de ha kevésnek találod, hígítható utána is, és újra elpárologannak egy része. Sajnos nem tudok ennél pontosabbat mondani.
    Ha az lenne a cél, hogy egy litert kapjak, akkor így állnék neki: előre leturmixolnám a körtét, leszűrném, 1 liter körtelét kapva. Szerintem kell 2-3 kg körte. Ehhez adnék 1 liter vizet, és literenként kb fél kg cukrot, tehát összesen 1 kg-t (ennek a mennyiségétől függ, hogy milyen sűrű lesz a szörp!), és ezt forralnám be a kellő sűrűségűre. Így a hozzáadott víz elpárolog, és megmarad a körteízű szirup.
    Vagy egyáltalán ne is adj hozzá vizet, hanem több (4-5 kg) körtét turmixolj. Így koncentráltabb lesz az íze! Talán így csinálnám…
    Vagy többet mint egy liter, mert úgyis elfogy… :)
    Remélem tudtam segíteni!! Nézz körbe, hogy mások hogyan csinálják!
    Üdv

    VálaszTörlés