2010. június 1., kedd

EPER – REBARBARA lekvár

Többeknél láttam, hogy elkészítették a finomabbnál finomabb eper- rebarbara lekvárt és egyéb nyalánkságokat, és irígykedve lestem a képeket, ugyanis az égegyadta világon nem jutottam rebarbarához. Aztán egyszercsak hopp, szembejött velem a piacon. Méghozzá az a fajta, amelyiknek szép rózsaszín a belseje. Mindemellett felfedeztem a gépen egy remek programot, ahol lehet hülyülni a fotókkal :) Nagyon tetszik!! Most ilyeneket fogok gyártani!! :) Tök jó! Nem??


Hozzávalók:


arányokban így néz ki, ahogy én készítettem:

eper : rebarbara : cukor  : víz = 1 : 1 : 1 : 4


Fűszerek: vanília, friss gyömbér reszelve, citrom reszelt héja, és citromsav (a színe miatt, és nem kell sok)  (mind ízlés szerint)

Elkészítés:
Az epret alaposan megmosom és csumázom. A rebarbarát vékonyan hámozom, és ujjnyi vastagra vágom. Fölteszem főzni a vízzel és a vaníliával. Mire elforr a víz, pont lekvárállagú lesz, és nem kell bele semmilyen sűrítő anyag. Az utolsó 20 perc- fél órában érdemes nem magára hagyni!! és bőszen kevergetni. A gyömbért és a citromot ekkor tettem bele. A cukrot is csak éppen a vége előtt adjuk hozzá, hogy ne égjen oda.

ui: nem kaptam citromsavat, mert gondolom mindenki befőz és feltankolta előlem a készleteket, ami a múlt héten még volt, úgyhogy nálatok van a citromsavam!!! :)
Szóval azt olvastam, h jó helyette a teaízesítő is. Jobb híján azt tettem bele. Igaz, abban almasav, és aszkorbinsav (C-vitamin) van, de teljesen megtette a hatását.  Azért csak óvatosan adagolni!

2 megjegyzés:

  1. Bárcsak velem is szembejönne a rebarbara, bárhol, bármikor.:( Sok helyen azt sem tudják mi fán terem, pedig mennyei eledel. Eper- rebarbara az örök páros. Elfogadnék egy üveggel a finom lekvárodból.;)
    A kép tényleg jól néz ki, milyen programmal készítetted?

    VálaszTörlés
  2. Szia Ms. Poppy!
    Nem tudom ez mennyire segít, én Budapesten a Fény utcai piacon való hosszas bolyongás után találtam.
    Az biztos, hogy mennyei!!
    Küldök virtuálisan!! :)
    A kép pedig az Apple, IWork szoftver csomagjából a Pages nevű programmal készült. Örülök, hogy tetszik!! :)

    VálaszTörlés